Firma Microsoft przypomniała, że w przyszłym tygodniu do oferty abonamentowej usługi Game Pass trafi gra Myst, czyli remake kultowej przygodówki z 1993 roku. Wiedzieliśmy to już wczoraj, ale teraz na oficjalnym blogu pojawił się wpis z informacjami odnośnie technicznej strony wydania next-gen.
Gra ma działać w 60 klatkach na sekundę w 4K na Xboksie Series X. Tyle samo klatek uzyskamy na Xboksie Series S, tyle że w 1440p. Nie będą to natywne rozdzielczości.
Myst będzie bowiem jedną z pierwszych gier na XSX/S, która wykorzysta AMD FidelityFX Super Resolution, czyli technologię stanowiącą odpowiedź na DLSS
Nvidii. Obraz będzie więc miejscami trochę mniej ostry, ale zastosowanie tego rozwiązania zapewni 75-procentowy wzrost wydajności.
Przypomnijmy, że
Myst zostanie udostępniony subskrybentom Game Pass 26 sierpnia i będą w niego mogli zagrać posiadacze pecetów z Windowsem 10 oraz konsol Xbox One i Xbox Series X/S. Gra dostępna będzie również w chmurze (xCloud).
Remake opracowało studio
Cyan, czyli ten sam zespół, który odpowiadał za pierwowzór. Odświeżony
Myst ukazał się w grudniu ubiegłego roku na PC oraz Oculus Quest. Dzień premiery w Game Passie ma być jednocześnie debiutem produkcji na konsolach Xbox i będzie można ją można również kupić w dystrybucji cyfrowej poza abonamentem.
Warto wspomnieć, że w przeszłości
Myst był odświeżany wielokrotnie. Pierwsza wersja produkcji ukazała się w 1993 r. na komputerach Macintosh, a rok później zawitała na pecety z systemem Windows. Remaster zatytułowany
Myst: Masterpiece Edition zadebiutował w maju 2000 roku, a sześć miesięcy później na rynek trafił remake w postaci
RealMyst, który porzucił pre-renderowane lokacje na rzecz pełnego 3D. Ta produkcja również doczekała się odświeżonej wersji zatytułowanej
realMYST: Masterpiece Edition, wydanej w 2014 roku.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2021-08-18 10:51:23
|
|